1403-04-12 15:27
289
0
90563
پرونده‌های کلاهبرداری روی میز قضات گلستان؛

۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی در حال رسیدگی است

دادستان مرکز استان گلستان از رسیدگی به ۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی در استان با موضوع کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از دادگستری گلستان، محمود اسپانلو گفت: علیرغم هشدارهای چندباره و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده درباره شیوه‌های کلاهبرداری، همچنان افرادی هستند که فریب وعده‌های پرزرق و برق و رویای یک شبه پولدار شدن در شبکه‌های مجازی را می‌خوردند و سرمایه خود را بر باد می‌دهند.

دادستان اسپانلو گفت: در تازه‌ترین مورد، فردی در صفحه اینستاگرامی خود با تبلیغ ترید و تضمین سود ۱۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال، ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

دادستان مرکز استان گفت: تبلیغ در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی با مخاطب زیاد، اجاره یک مکان شیک به عنوان محل دفتر و پرداخت به موقع سود در چند ماه اول، از جمله شگردهایی بود که این فرد توانست اعتماد مالباختگان را جلب و آنان را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند.

اسپانلو با بیان این که متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد، گفت: تاکنون ۵۵ نفر از این فرد شکایت کرده‌اند و احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد.

اسپانلو گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پرونده با موضوعات مشابه در حوزه‌های لیزینگ خودرو و سرمایه گذاری در استان در حال رسیدگی است که همه این پرونده‌ها بالای ۲۰ نفر شاکی دارند.

وی ادامه دهد: در یک از این پرونده‌ها که با موضوع خرید خودرو هست خانمی با ارائه برگه جعلی از یکی از نهادها و این ادعا که زیر قیمت بازار می‌تواند خودرو به شاکیان عرضه کند، ۳۰۰ نفر را فریب داد و پول از مردم جمع آوری کرد.

دادستان مرکز استان به مردم توصیه کرد: در مورادی که افراد با سودهای بالا و شرایط ایده آل تبلیغ سرمایه گذاری می‌کنند، حتما با یک حقوقدانان مشورت کنند تا سرمایه خود را بر باد ندهند.

وی از جامعه نخبگان حقوق استان هم خواست: در حوزه افزایش آگاهی حقوقی مردم به ویژه در مورد شگردهای کلاهبرداری به کمک دستگاه قضایی بیاند و به مردم آموزش دهند زیرا کار در این حوزه به تنهایی از یک دستگاه یا ارگان ساخته نیست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.